söndag 16 december 2012

Marstrand Event - varning för bluff bolag

Jag köpte en båt förra hösten 2011 av en privatperson på Marstrand vid namn Kjell Varpe, ägaren i annonsen skrivit att båten endast gått i sötvatten. Nu under hösten har jag bakom ett skåp hittat en dold namnskyllt med adress till första ägaren, vilken jag fått kontakt med. 

Av kontraktet framgår att båten är levererad 2007 och att både motor och drevnummer helt stämmer överens med den drivlina som fortfarande är installerad i båten.Båten som enligt originalkontraktet har tillverkningsnummer har använts båten i Stockholms skärgård, den har efter första ägaren också under några år haft sin hemvist Karlskrona skärgård.

Jag valde denna båten just för att den endast gått i Sötvatten, nog påverkar väl fyra årsmodeller och de oriktiga uppgifterna om tidigare farvatten värdet på båten. Själv kan jag ju inte vid en eventull framtida försäljning lura någo om årsmodell ej heller i annonsen stolsera med endast sötvattenkörd.
Är det någon som råkat ut för liknande? Vad kan man göra för att få upprättelse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar