Närmare 3 000 svenska företag kan känna sig lurade på
sponsorpengar. De har blivit uppringda av telemarketingföretaget Marstrands Aktivitets Center och övertalats att sponsra Hem och Skolas kampanjer mot rökning
och mobbning.
Men enligt tv-programmet Uppdrag Granskning har 80 procent
av pengarna stannat hos Marstrands Aktivitets Center.
- De har försökt lura oss småföretagarna genom att ge oss dåligt
samvete, säger Annika Rosell på Editor Media i Stockholm, som fick ett
samtal nyligen.
Hon köper aldrig något på telefon och sa nej när hon fick förslag om att sponsra mobbade barn med 5 000 kr.
- Så ni bryr er inte om mobbade barn, var repliken från Marstrands Aktivitets Center säljare, som sa att han ringde från Hem och Skola. Bilförsäljare Lars Karlsson från Enköping sa däremot ja:
- Det här är ju rent skojeri som borde polisanmälas, sa han i tv-programmet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar